Trăind în cercul nostru strâmt…

L-am auzit pentru prima dată pe Cezar Ouatu pe 1 decembrie, la Ateneu. Am ajuns la spectacol după o noapte albă în care am pregătit și revizuit toate articolele care urmau să fie publicate a doua zi pe Lirika. Entuziasmul meu când am ajuns la Ateneu era zero, iar la sfârșitul spectacolului a depășit limitele maxime permise. Impresiile în detaliu le-am mai scris o dată aici, deci nu are rost să revin, dar aș vrea să punctez și să mă minunez de reacțiile pe care oamenii le-au avut după ce un contratenor a câștigat Eurovision-ul.

Din start vă spun că nu am ascultat decât vreo două-trei piese din cele care au ajuns în finală, iar piesa lui Cezar a fost una din acestea. Mă depășește dacă piesa este o compoziție extraordinară, însă mie îmi place foarte mult cum Cezar cântă în prima parte cu voce de bariton, iar apoi cântă cu voce de contratenor. Da, a fost ciudat să îl văd pe TVR și a contrastat mult cu imaginea pe care mi-o făcusem despre el la Ateneu. Din punctul meu de vedere, artiștii lirici sunt cel mai bine puși în valoare și înțeleși atunci când sunt pe scenele lirice.  Acestea fiind stabilite, revin la ceea ce m-a determinat să scriu acest articol – reacțiile de lumea a treia pe care o parte din publicul român le-a avut după această reușită a lui.

  • Cezar e oribil pentru că “urlă”. Niște oameni cu un minim de cultură generală nu ar confunda niște acute cu urlete. M-am săturat până peste cap să mă întrebe lumea dacă nu mă deranjează cum țipă artiștii la operă. Singurul lucru care țipă în contextul acesta este prostia celor care întreabă așa ceva.
  • Unii nu mai pot de grija geamurilor suedezilor, adică Cezar cu urlete lui o să îi surzească pe suedezi. Părerea mea este că suedezilor o să le placă la nebunie piesa, pentru că în afara pop opera este în vogă de mult timp, iar oamenii chiar știu să aprecieze calitățile vocale ale unui artist liric.
  • Cei mai mulți sunt deranjați de timbrul efeminat…Chipurile, ar avea el așa ceva voce, dar timbrul îl strică (!!!).
  • Alții ajung la cel mai jos nivel de exprimare și îi numără, după modelul politicienilor români evident, gonadele lui Ouatu. Ceva mai penibil și mai scabros nu cred că există. Glumele subombilicale anihilează orice argument de bun simț…

Așadar, comentatorilor care se încadrează în cele patru categorii, îmi permit, din puțina mea știință, să le zic câteva lucruri – Cezar este un cântăreț de operă. Ziceți după mine acum cu voce tare: O-PE-RĂ! Apoi, încercați să intrați măcar o dată într-un teatru liric, să vedeți că geamurile sunt întregi. El cântă așa pentru că a ales să cânte așa, nu pentru că are timbrul efeminat, dar dacă ne-am documenta 5 secunde înainte să vorbim, viața ar fi mult mai simplă. Cezar este un contratenor, adică un domn care cântă cu voce de mezzo – soprană, adică cu voce feminină cu un timbru puțin mai grav, să înțelegem cu toții mai bine.  Nota bene:  Cezar nu are nimic cu tenorii, nu este contra lor.

Cezar și-a asumat participarea la Eurovision. De aici încolo, discuțiile dacă e bine, e rău, trebuia, nu trebuia, sunt inutile. Mă bucur din punct de vedere uman că a câștigat pentru că ar fi fost o lovitură destul de puternică pentru el să fi cântat pe aceeași scenă cu Liviu Guță și să nu fi reușit să treacă la următorul nivel cu planul său. Cel puțin acum va câștiga notorietate pe piața internațională unde, probabil, proiectul lui – Cezar “The Voice” –  va prinde și va vinde.

Articolul nu militează pentru Cezar Ouatu. Eu nu o să-i urmăresc activitatea pe partea de pop-opera, dar o să merg pe 20 martie la Sala Radio să îl ascult cântând Handel. Dacă sala va fi plină, înseamnă că ne-am mai civilizat puțin. De fapt, dacă apreciez în vreun fel decizia de a se băga în Eurovision este tocmai pentru faptul că lumea a auzit altceva, o altfel de voce și poate nu vom mai trăi în cercul nostru strâmt, așa cum mulți au dovedit că o fac prin comentariile post finala Eurovsion.

 

Facebook Comments

10 reguli pentru a supraviețui ca șofer (novice) în traficul din București

Să începem abrupt și să zicem că, în trecut, condusul nu era “sportul” meu preferat, dar pentru că sunt destul de ambițioasă de felul meu și nu îmi place să stau cu mașina la scară,…

Cum să te simți norocos în 30 de secunde?

Cu excepția locului în care stau acum, toată viață mea în care am locuit la bloc a fost în apartamente cu fața spre bulevard. Când pe geam nu vezi decât mașini, te distanțezi puțin de…

8 comments

    Eu cred ca a cantat ok..nu ma dau in vant dupa contratenori..prefer ca brbati sa cante partea lor, femeile pe a lor..dar apreciez cand chiar in falset, un tip nu falseaza, ia acute etc.Dar piesa sigur nu prea il avantajeaza..e o piesa dansantam ritmata care dadea mai bine cantata ca la muzica usoara..refrenul ar trb sa fie punctul forte..si nu e.imi place pop opera (andrea boccelli si josh groban cred ca sunt the best)..dar nu sunt optimista cu rezultatele la eurovisionul european..dar astept cu o mare curiozitate sa vad ce va fi,ce va fi :) nu fac altceva decat sa compar piese castigatoare precum Paparizou-My number one, Ryback-Fairytale..Dima Bilan..toate fresh,energice, slagaroase,moderne…cu ce trimitem noi. altfel..sper sa aiba mult succes Cezar!

    felicitari pentru articol, Andra!
    traim intr-o lume ciudata – care traieste in spatiul civilizat dar care nu uita sa aiba comportamentul ironizat de Caragiale in opera sa!
    mult succes, Cezar!
    mult succes, Romania!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

[+] kaskus emoticons nartzco