Am greșit

medium_12823707614Primul meu am greșit asumat s-a întâmplat prin clasele primare și a avut loc în următorul context: fiind singură acasă, m-am gândit să îmi prepar ceva dulce – nu mă întrebați ce, că nu mai țin minte – dar prin inițiativa mea am reușit să stric o cratiță de teflon (cine mai trece pe la bucătărie știe că asta este o mică crimă!). Văzând isprava, am luat “victima poftelor mele culinare” și am pus-o la loc în dulap, cu speranța că nu își va da nimeni seama, dar mama și-a dat seama și m-a întrebat dacă eu am zgâriat-o. Prima reacție? Negarea! După negare, mama m-a pus să îmi dau cuvântul că nu eu am stricat-o și atunci am recunoscut; cuvântul e cuvânt, nu-l dai pe orice.

Nu știu de ce am negat inițial pentru că nu am fost niciodată certată că am stricat sau am spart lucruri, dar cred că nu mi-a fost comod să recunosc că am greșit. În momentul acela, am realizat că oricât de greu e să își recunoști vina, tot e mai ușor decât să minți sau să negi. Nici până în ziua de astăzi nu gestionez foarte bine situația cu “am greșit”, dar îmi propun de fiecare dată să fac ceea ce trebuie, nu ceea ce e bine pentru orgoliul meu.

Să nu recunoști că ai greșit e cu atât mai greșit atunci când vine vorba de cei care se ocupa cu servicii. De exemplu, restaurantele. Am trecut de curând printr-o experiență puțin SF, când o tanti aeriană nu a înțeles nicicum ce anume am comandat si pentru cine. După ce i-am spus de cel putin cinci ori ca vreau X la masa si Y la pachet, a crezut de cuviință că trebuie să mă învinovățească pe mine, să îmi pună cuvinte în gură, cum că eu aș fi comandat greșit, nu ea ar fi înțeles pe dos. O situație penibilă care s-ar fi terminat destul de simplu cu: “imi cer scuze, am gresit, azi nu e ziua mea bună; mai spuneți o data comanda și rezolvăm!” Dar e greu să recunoști că ai greșit și, dacă nici nu ai auzit de “clientul nostru, stăpânul nostru”, atunci chiar nu ai ce căuta în comerț!

Extrapolând, mă gândesc că, dacă am recunoaște mai des că greșim, oamenii ar fi mai oameni, iar serviciile mai servicii! 😀 Nu-i așa?

Foto: mikafowler.com via photopin cc

Facebook Comments

Indiferența nu doare

Multe din articolele pe care le-am scris aici au fost, într-un fel, un drept la replică pentru multe situații pe care le-am trăit sau mulți oameni pe care i-am întâlnit. Oarecum, era în firescul meu…

Din zona derogării, în Triunghiul Bermudelor

Fiecare dintre noi avem un stil, un mod anume de a fi, de a ne raporta la noi înșine și la ceilalți. Inevitabil, de-a lungul vieții, intrăm în contact cu tot felul de oameni, de…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

[+] kaskus emoticons nartzco